Thursday, January 5, 2012

masih menunggu detik itu

hr ni dh 6 Januari 2012...hmm..masih ada 4 hr sehingga EDD.Kalau still xde tanda2 nk bersalin dlm 4 hr ni,on that EDD date,aku kena admit wad n terus IOL(Induce of labour)..huuu..kata org yg dh berpengalaman,ianya proses yg menyakitkan..ye ke???
Selepas mengharungi episod plasenta pravea utk kandungan kali ini, ini pula yg terjadi..baby x mo kluar lg....suke agaknye die duk dlm perut mama ni...aktif sgt tendang2 mama sampai senget2 bdn mama ni..:-)).
last scan on 27/12/2011 hr tu..baby weight dh 3.6kg..wow!!!mcmana mama nk teran ni???dahle xde xperience langsung...dulu twin keluar czer..tu pun berat 2.5kg n 2.2kg je..ini plak dlm perut dh 3.6kg pada 38weeks..ms checkup tu,aku request ngan doc utk czer..coz takut x dpt teran,takut baby tersangkut,takut koyak n takut mcm2 lg la....tp doc tu x bg..die ckp,klu nk czer gak..plz admit kat private...hehehe...
X sbr rasenya nk menatap sikecil ni..hubby pun lg x sbr...tiap2 pg gosok perut ckp ngan baby suruh kuar cpt.begitu gak dgn abg twin...x sbr nk cium adik diorg ni...hr2 family duk tanya,especially MIL...hr ni ada rs ape2 x?..tp xde rs ape2 pun..MIL siap suh bukak balik bantal yg dijahitkn hr tu..coz kate org tua2 org peknen xleh matikan benang ,nanti susah nk bersalin..hehehe..ye ke x aku x pasti...tp semua bantal baby aku dh bukak jahitan mati tu....
hubby nak kemana2 pun kena nagkut aku skali..ye la mana tau,nk ditakdirkan ms die xde tu aku nk terberanak kan..so,sng citer dia angkut aku gak walo kemana2 pun..nk hantar pokok gaharu pun,aku ikut...hehehe...
akrg ni ape yg mampu kami lakukan,berdoa2 da terus berdoa semoga semuanya selamat & dipermudahkn....

"Ya Allah..permudahkan urusanMu ini....aku mohon padaMu...semoga segalanya selamat & sempurna....kuatkanlah diriku & tabahkanlah hati ini utk mengharungi detik itu....Amin....."

6 Januari 2012

No comments:

Post a Comment