Saturday, April 16, 2011

pulut durian..oo pulut durian...

dah 2-3 hr terasa nk makan pulut durian..hmm..tringt sgt arwah ayah..bile dia beli durian je mesti suruh mak wat pulut durian...sejak kawin yg dh hampir 4 tahun ni, daku x pernah lg makan pulut durian(pulut+santan+durian_gula sikit)...mkn durian tu biasa la...tp mungkin budaya org sini x makan pulut dgn durian n santan..diorg biasanya kan buat serawa..biasa la...lain org lain tempatnya...itulah aku aku dh pelajari n paham sgt2 sejak berkawin dgn hubby...aku kena terima masakan dan cara hidup di tempat lain..dan ternyata semua ini memberi pengalaman yg terus mendewasakan aku...(hehe...yg dh makin berumur ni..)
mak oii...berceloteh pjg tah ape2 plak ye...oo yer..kembali pasal pulut durian..aku pun pelik knp terasa sgt nk mkn..padahal musim durian tahun2 lps..x de kisahnye..janji dpt durian je...hubby aku ckp konpem mengidam ni...eh..eh..ye ke???hmm....tak rasenya....tp nk mkn sgt2...
smlm beli durian lg lepas ank2 menangis kalu nampak durian tp abah die x beli..so, beli laa...aku pun ape lg beli la beras pulut..ingt ptg nk masak pulut..tp tup2 ptg tetido..terus x jadi...hmmm....durian pulak dah setel di makan dek hubby n ank2.....
mcmni nampak gayenye besok kena li durian lg....suke hati la harris farris dpt durian lg...esok mama nak sorok sebiji utk mama nk mkn dgn pulut tau....hehehe....

No comments:

Post a Comment