Thursday, November 25, 2010

aku n interview gstt

semlama x smpt nk jot something here...hmm..after interview gstt hr slalse hr tu...best giler interview tuu...ada 2 session....test INSAK 100 soalan (30 min) dan 1 session lg oral interview...punye le lame nk nunggu dkt 1 hour gak la..rasenye panas bontot hubby aku dlm kete tuu...sampai je turn aku, dipanggil pulak sorg lagi..jdnye 2 org di interview sekaligus...wow!!!best...hehhe...nk dijadikan citer,,punyelah dh bnayak duk hafal name2 menteri,current stories,lagu ex-skolah...n mcm2 dasar pendidikan negara..mmg dah cair hafal mlm sebelumnya..korang tau tak ape yg encik penemuduga tanya aku??hmm...pasal aplikasi komputer...gune laptop ape?windows ape?microsoft ape?tulisan ape yg dlm word microsoft 2007?aplikasi ape nk guna ms nk wat grafik n editing?..hebat x soklan nye...mcm nk interview utk keje dpn komputer plak...tp yg bestnye,...semuany dpt kujawab dgn jayenye..maklumle...hr2 duk dpn laptop wat paperwork...
slain tu jgk ade gak die tanye pasal subjek yg aku ajar sblm ni...sejarah...die bg situasi die jd student n aku kena handle soklan yg ditanya student tu...ttg Sultan Abdul Samad yg dituduh sebagai lanun...aku pun jawab la dgn crite rekaan ku..kih..kihkih...soklan last plak,die ckp soklan penamat..kalau dpt jawab, kirenya dah layak untuk jawatan ni...soklannye die tanya ttg NKRA...apa itu LINUS?..aku pun dgn konpidennye jawab mcm ni:
LINUS adalah Program Lumerasi & Numerasi Screening untuk meningkatkan tahap pencapaian 3M iaitu Membaca, Mengira dan Menulis dikalangan pelajar prasekolah dan sekolah rendah.
huuu...fuuuhhh....lega...dah layak la tuu kirenye kannn???lagipun aku nampak die tulis "LAYAK" kat ruangan borang tuu...tp die ckp..skul bergantung pd kekosongan...belum dpt dipastikan lg..
ape2pun...aku dh lega sket..hopefully rezeki masih menyebelahi aku...INSYAALLAh..
oppps...sebelum kami(aku & kwn yg ditemudaga bersama) kluar dr bilik tuu..encik penemuduga tu tanya..awak berminat nk jd cikgu??kwn aku ckp..berminat...aku pulak ckp.."terlalu berminat""...hahaha..nampak over skettt....hehehe...

No comments:

Post a Comment